do 23 juni Weymouth - Whitchurch Canonicorum 67km - Reisverslag uit Whitchurch Canonicorum, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu do 23 juni Weymouth - Whitchurch Canonicorum 67km - Reisverslag uit Whitchurch Canonicorum, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

do 23 juni Weymouth - Whitchurch Canonicorum 67km

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

23 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Whitchurch Canonicorum

Internetstoring in het hotel vanmorgen. Ik kon dus niet meer vooruitboeken voor de komende nacht. Het zij zo. Het was weer hard werken vandaag up en down the hills, soms met 10-15% stijging. Dankzij het aangename weer met veel zon, was het toch goed te doen. In Weymouth kon ik de route weer makkelijk oppakken.
Prachtige vergezichten, deels op zee. Ik schoot goed op, maar na Abbotsbury zat ik 's middags rond 3 uur tegen een hongerklop aan. Het eerste restaurant dat ik tegenkwam was tijdens openingstijd toch gesloten. Het volgende dorp, Uploders, heeft een goed ogende "Crown Inn". Helaas kon ik ook hier mijn honger niet uploaden. De man van de keuken was er niet en de man achter de bar was pas 3 maanden uitbater en had nog geen "training" gehad om een sandwich of iets anders te maken. Dan maar een bakje met pindanootjes bij een kop koffie. De weg vervolgd naar Bridport, dicht bij zee. Een vriendelijke dame van de V.V.V. regelde al snel een B&B voor mij in een heuse farm in een dorp ong. 10 mijl verderop aan de route met de klinkende naam Whitchurch Canonicorum. Een hartelijke ontvangst door de boerin was mijn deel. Ze hielp niet alleen mee mijn bagage naar boven te dragen, maar bood ook aan mijn vuile kleren te wassen! Dat aanbod heb ik dus dankbaar aanvaard en later in de avond zag ik mijn goed buiten in de frisse wind te drogen hangen. Intussen was ik naar de door haar aanbevolen pub "The Five Bells" in het dorp gegaan. Met muziek van Norah Jones op de achtergrond ben ik gestart met een halve pint San Miguel bier. Daarna werd het pas echt gezellig, toen een club luidruchtige motorbikers bezit nam van de bar. Verzadigd kon ik in volle vaart bergafwaarts de weg terug maken naar mijn farm.
Helaas lukt het mij nog steeds niet foto's op deze site te plaatsen. Houd ze nog tegoed.

  • 24 Juni 2016 - 07:18

    Saskia :

    Hallo opa fiets,

    Langzaam begint duidelijk te worden dat dit waarschijnlijk je eerste fietstocht buiten Europa gaat worden. Je verhalen worden er gelukkig nog niet door beïnvloed.

    Je hebt het tempo er goed in zien we. Nog even en dan bereik je Dartmoor National Park, hopelijk kun je daar net zo van genieten als wij een paar jaar geleden. Toch wel één van de mooiste stukjes Europa, nog wel dus....

    Fiets lekker door en blijf ons entertainen!

    Dikke knuffel, ook van de 3M's,
    Saskia



  • 24 Juni 2016 - 11:56

    Louise Roebroeck:

    Hallo Harry,

    Tot nog toe kan ik aardig in gedachten met je mee reizen, de meeste plaatsen waar je was, ken ik ook.
    Extra leuk om je verhalen dan te lezen.
    Ik zei je toch dat het weer in Engeland best meevalt, volgens mij hebben we hier meer regen.
    Nog veel fietsplezier, wij gaan volgende week 'Die Vennbahn' rijden, met nog wat extra kilometers, zodat we
    een week onderweg zijn.

    Hartelijke groet,
    Louise


  • 24 Juni 2016 - 13:46

    Julie En Jan:

    Hoi Harry,
    Genieten is het weer van je reisverhalen. En de contacten met mensen zijn weer net zo verrassend als tijdens je andere fietstochten. Alhoewel de weersomstandigheden ook menig vooroordeel over het Engelse klimaat wegnemen, zeker als je het vergelijkt met onze weersomstandigheden nu in Nederland!!
    Harry, veel plezier en vreugde onderweg en wij weten zeker het wordt in elk geval geen HEXIT haha.
    Lieve groet Julie en Jan

  • 24 Juni 2016 - 15:01

    Emile:

    Ha Harry,

    We volgen je reisblog met veel interesse. Kort en krachtig met oog voor details! Het is als het ware alsof we een beetje met je mee reizen. Elke dag een verrassing. En verder niet te veel hooi op de vork nemen en blijven genieten. (Wel links blijven rijden!).

    Groetjes van Annie en Emile

  • 24 Juni 2016 - 20:02

    Ger Lenssen:

    Hoi Harry,
    Ben blij dat je je schrijftalenten weer etaleert! Ik weet uit onze tocht verleden jaar, dat het vaak door internet problemen, het plaatsen van je verhalen uitermate moeilijk was en je doorzettings vermogen tot het uiterste beproefd werd! Dus voor mij nu ook weer genieten van je reis blogs, maar ook respect!
    Geniet van je tocht, anderen maak je er blij mee!!
    Groet van je fietsmaat Ger en Vera, en blijf gezond

  • 25 Juni 2016 - 13:57

    Frits En Ans:

    Harry bedankt voor je mooie verhalen. Wij blijven je graag volgen.
    Tot volgende keer,

    Frits en Ans

  • 25 Juni 2016 - 22:16

    Frans Roebroeck:

    Hallo Harry,
    Leuk om je verhalen te lezen. Al gewend aan al die lui die aan de verkeerde kant van de weg rijden ? Het directe voordeel van de Brexit is dat het Pound meer dan 10% in waarde is gedaald. Neem dus gerust een extra pint.

    Frans R

Tags: B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Whitchurch Canonicorum

Harry

Inmiddels 69 jaar en gepensioneerd huisarts in Reuver. Getrouwd, 4 kinderen en 5 kleinkinderen. Fietsen is mijn grootste hobby. Santiago de Compostella (2013) en Rome (2015) waren mijn eerdere reisdoelen.

Actief sinds 11 Juni 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4491

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: