fietsrondje Groot-Brittannië - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Harry Megen - WaarBenJij.nu fietsrondje Groot-Brittannië - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Harry Megen - WaarBenJij.nu

fietsrondje Groot-Brittannië

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

11 Juni 2016 | Nederland, Reuver

Daar gaan we weer! Na Santiago (2013) en Rome (2015) ga ik dit keer een fietsrondje Groot-Brittannië doen. Wie niet van fietsen houdt en niets met Engelsen heeft -en dus stiekem op een Brexit hoopt-, kan nu een mailtje sturen naar harryvanmegen@gmail.com om van de maillist afgevoerd te worden.
Woensdag 15 juni a.s. brengt mijn lief mij en mijn fiets naar Calais, waar ik de oversteek naar Dover maak per veerboot. Vanaf Dover volg ik de zuidkust tot Land's End, het uiterste puntje van Cornwall.Vandaar gaat 't noordwaarts langs de Walese grens en via Liverpool en Glasgow naar Schotland. Voordat ik naar John O'Groats, het noordelijkste puntje van Schotland, fiets, maak ik eerst nog een lus over het Isle of Skye. Op de terugweg volg ik een deel van de North Sea Cycle Route om via Aberdeen -ik hoop dat mijn nicht Esther thuis is-, Edinburgh en Newcastle te eindigen in Harwich. En dan op de veerboot weer terug naar Hoek van Holland. Over ±2 maanden na 4,5 - 5000 km fietsen hoop ik weer terug te zijn in good old Reuver met een schat aan leuke en mooie ervaringen.

  • 11 Juni 2016 - 19:37

    Jo Van Megen:

    Hello Herrie,

    Ik heb je naam alvast fonetisch weergegeven, zoals je hem de komende maanden gaat horen, dan kun je daar alvast aan wennen. Fijn dat je de overburen gaat overtuigen hoe gezellig het blijft als ze bij ons blijven; met jou als ambassadeur gaat dat vast lukken. Wederom veel geluk en plezier met je 3e trapavontuur. Laat ons maar staan op je mailing list, wij kijken weer uit naar je sappige verslagen.
    Ik vroeg me nog af of je rit in de omgekeerde richting niet korter is vanwege het links rijden, maar de kortste weg zal wel niet tot jouw doelstellingen behoren.

    Herrie, good luck,
    Jo en Marianne

  • 11 Juni 2016 - 20:50

    Wim Rovers:

    Hallo Harry,
    Na een laatste training afgelopen donderdag met de fietsclub " mannenkoor plus" is het woensdag a.s. zo ver dat jouw fietstocht op het Britse eiland gaat beginnen.
    Wij wensen jou heel veel succes, weinig cats and dogs en veel fijne ervaringen die je ons ongetwijfeld na je terugkomst weer zult vertellen.
    Nellie en ik zullen jou via deze site weer volgen tijdens jouw fietstocht.

    Groetjes en een behouden reis.

  • 12 Juni 2016 - 06:28

    Annemieke:

    Ciao Harry, wat een prestatie weer, ik doe het jullie niet na.

    Veel fietsplezier, ik kijk uit naar de verslagen en de mooie foto's.

  • 12 Juni 2016 - 10:02

    Gerard:

    Beste vriend Harrie,
    We zullen je de komende maanden node missen op de donderdagmorgen, maar geen nood, er blijft genoeg stof over om over jouw ervaringen van gedachte te wisselen. Good Luck.
    Groetjes en behouden weer thuis.

  • 12 Juni 2016 - 10:29

    Anneke:

    Heel veel plezier ! Hoorde van Marijke al dat je weer aan t plannen maken was

  • 12 Juni 2016 - 19:05

    Jan Rosier:

    Beste Harry, veel succes met je volgende stoere fietstoer. we zullen je met veel plezier volgen.
    Jan en Julie

  • 13 Juni 2016 - 13:20

    Pierre En Hilda:

    Nou Harry, daar gaat ie dan weer ! Een aardig rondje Great Brittain ! Mogelijk zul je na de Brexit de laatste vastelander zijn, die op dit eenzame eiland rond toert, of maak je het feest van de de bezinning
    ( non-brexit) mee. Het is nu in elk geval al goedkoper aan ponden te komen, heb ik begrepen. Maar die andere ponden, die van jezelf, daar zal ook wel weer het nodige verlies op worden geleden. Bacon and eggs everyday, we're not accustomed to that kind of food.
    We wensen jou een prachtige tocht toe, met veel fiets- en kijkgenot en een heleboel mooie herinneringen bij de finish! Have a nice trip!
    Hilda en Pierre

  • 14 Juni 2016 - 14:26

    André En Marij.:

    Nog een nachtje thuis en dan gaat het avontuur weer beginnen.
    Wij krijgen weer de ludieke en mooie verhalen en jij natuurlijk veel fietsplezier.
    Good-bye so long!
    André en Marij

  • 14 Juni 2016 - 21:54

    Ton En Marlies:

    Dag Harry,
    sterkte en veel fietsplezier en benieuwd naar je als altijd mooie verslagen.
    Grot,
    Ton &Marleis

  • 15 Juni 2016 - 10:38

    Jack En Jeanne:

    Als het goed is ben je vandaag (woensdag) onderweg naar Calais om daar de oversteek naar de krijtkust van Dover te maken. Vandaar eerst richting Cornwall en dan verder met je rondje Groot-Brittanië. We zijn zeer benieuwd naar je schitterende reisverslagen en wensen je alle goeds en veel fietsplezier toe. In week 28/29 zijn wij overigens zelf ook met een georganiseerde reis in Schotland. Harry, geniet ervan en hopelijk blijven je al te stevige regen- en onweersbuien - zoals we die hier afgelopen weken gehad hebben -bespaard! Het ga je goed.
    Jack en Jeanne

  • 15 Juni 2016 - 21:43

    Gerda Suilen:

    Ha Harrie,

    Via Francine op Fb vernam ik dat je weer "on route" bent! En wel een flink rondje aan de overkant van de "plas". Ik wens je heel veel fietsplezier, en ik ga je met veel plezier weer volgen via je verhalen.

    Groetjes Gerda.

  • 16 Juni 2016 - 22:28

    Riky En Jan:

    Hoi Harry,

    Heel veel fietsplezier.
    We kijken weer uit naar je boeiende reisverslagen.
    Groetjes, Riky en Jan.

  • 17 Juni 2016 - 09:51

    Teus En Jennita:

    Lieve Harry,
    Wat een prachtige tocht ga je maken. We spellen iedere letter van jouw verhaal en de foto's zijn altijd leuk, vooral als je er ook mensen op zet die je ontmoet.
    We wensen je veel pezier toe en veel veilige kilometers.
    Liefs van Teus en Jennita.

    PS. Wij delen jouw verhalen op onze fb pagina's, want meerdere vrienden lezen mee.

  • 17 Juni 2016 - 11:11

    Paul & Erna:

    fantastisch weer, Harry: een hele mooie tocht gewenst !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Inmiddels 69 jaar en gepensioneerd huisarts in Reuver. Getrouwd, 4 kinderen en 5 kleinkinderen. Fietsen is mijn grootste hobby. Santiago de Compostella (2013) en Rome (2015) waren mijn eerdere reisdoelen.

Actief sinds 11 Juni 2016
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4487

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: