ma 20 juni Walberton - Shanklin 90 km - Reisverslag uit Shanklin, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu ma 20 juni Walberton - Shanklin 90 km - Reisverslag uit Shanklin, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

ma 20 juni Walberton - Shanklin 90 km

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

20 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Shanklin

In de regen Sue en Kevin vaarwel gezegd en richting Chichester gereden. Bij het naderen van de stad werd het al droog en even later liet ook de zon zich zien. De kathedraal van Chichester is vooral kolossaal, wel meer dan 200m lang. Meest bijzonder zijn de gebrandschilderde ramen, waarvan één van Chagall, in felrode kleuren. Ook interessant de vloermozaīekresten van een Romeinse villa onder de kerk. Buiten de stad is het landschap vrij vlak en vooral erg groen. Vervolgens over de zeeboulevard via Southsea naar de haven van Portsmouth gefietst om daar de snelle katamaranferry naar Ryde op het eiland Wight te nemen. De overtocht was binnen een half uur gepiept. In Ryde na binnenkomst over de lange houten pier moest ik meteen in de pedalen om aan te geven dat de fietsers die het Isle of Wight bezoeken vol aan de bak moeten. Na de drukke havenstad Portsmouth is het groene, heuvelachtige eiland een oase van rust. Na 20 km klimmen en dalen was ik blij mijn hotel in Shanklin aan de zee te kunnen opzoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Inmiddels 69 jaar en gepensioneerd huisarts in Reuver. Getrouwd, 4 kinderen en 5 kleinkinderen. Fietsen is mijn grootste hobby. Santiago de Compostella (2013) en Rome (2015) waren mijn eerdere reisdoelen.

Actief sinds 11 Juni 2016
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 4475

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: