ma 27 juni Princetown - Plymouth 29 km - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu ma 27 juni Princetown - Plymouth 29 km - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

ma 27 juni Princetown - Plymouth 29 km

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

27 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Gelukkig zijn de 4 meisjes weer terecht tot opluchting van de teachers. Na het ontbijt in de herberg Fox Tor Cafe heb ik na dagen twijfelen over de haalbaarheid om mijn tocht voort te zetten naar Schotland, besloten dit niet te doen. De laatste dagen werd het traject steeds zwaarder en had ik steeds meer moeite het eindpunt te halen. Na gisteren zat ik er helemaal doorheen. Het lijf wil niet meer. 15% hellingen zijn aan mij niet besteed. 10% kan ik met 15kg bagage nog net halen, maar meer niet. Helaas moet ik, zeker na de opmerking van de 2 ervaren jonge fietsers, de handdoek na 856 km in de ring werpen. Ik had deze tocht 40 jaar eerder moeten ondernemen.
Morgen neem ik de trein van Plymouth via Londen naar Dover, de enige mogelijkheid.
Sorry, mensen, maar het is niet anders. Ik ga in ieder geval nog proberen mijn foto's op deze site te krijgen. Mosterd na de maaltijd ? Dank voor jullie belangstelling en commentaren.

• 28 Juni 2016 - 06:53

Annemiek:

Spijtig dat je de tocht moet staken.
    Maar vindt 852 km met al dïe steile bergen al een hele prestatie. En het is een verstandige beslissing geweest. Ben toch nog steeds trots op mijn sportiefste zwager .
    Annemiek

• 28 Juni 2016 - 07:24

Astrid:

Jeetje Harry, ik denk dat je megatrots op jezelf mag zijn. Wij hebben diverse keren met de motor in het prachtige Schotland rondgereden en dat was vaak al heel heftig. En dan werden onze beentjes nog wel gedragen.

Petje af voor je hoor!!. En sterk ook dat je naar je lichaam luistert.

Groetjes, en behouden thuiskomst gewenst.

Astrid.

• 28 Juni 2016 - 08:37

Gerda:

Ha Harrie,

Super knap dat je voor jezelf en voor je "lijf" de keuze durft te maken om de tocht te beëindigen Natuurlijk is het jammer.....maar je kunt super trots zijn op jezelf dat je de afgelopen dagen zulke zware etappes hebt overwonnen.

Wens je een hele goede terugreis naar Reuver!

Lieve groet
    Gerda

• 28 Juni 2016 - 08:51

Cien:

Pap, wij zijn super trots op jou!! :-)

Je hebt toch evengoed een mooie fietstocht achter de rug.

Tot straks! En een dikke knuffel van ons.

Bjorn en Cien

• 28 Juni 2016 - 08:58

Ger Lenssen:

Hoi Harry,

ik kan jou gevoel van teleurstelling mij helemaal voorstellen,vindt het zeer moedig en verstandig dat je deze beslissing genomen hebt!
    Groet van je fietsmaat Ger

• 28 Juni 2016 - 09:25

Ine En Theo:

Beste Harry,

Dat is natuurlijk wel ff balen maar super dat je voor jezelf deze keuze hebt gemaakt. En je kunt terugkijken op een mooie tocht die niet iedereen je na doet. En je gaat om te fietsen en af en toe pushbiken is wel leuk maar ook zeer vermoeiend zoals we ook hebben ervaren.
    Wij wensen je een voorspoedige terugreis en graag tot ziens in Kessel.
    Hartelijke groet,
    Ine en Theo

• 28 Juni 2016 - 09:50

Mieke Gommers:

Beste Harry,
    Heb weer erg genoten van je beschrijvingen en je humor. Grote teleurstelling voor je, maar toch een geweldige ervaring. Petje af!
    Mieke

• 28 Juni 2016 - 10:03

Annemieke:

Harry,

Ik heb grote bewondering voor je. Bedankt voor de mooie reportages, een goede terugreis en heel moedig dat je het besluit hebt genomen om er toch maar mee op te houden!

• 28 Juni 2016 - 10:25

Pierre En Hilda:

Ho Harry, dat doet toch ff zeer, een opgave. Maar knap dat je dat traject al hebt gereden. Engeland hadden we misschien wat vlakker kunnen maken, maar dan hadden ze niet uit de EEG moeten stappen ! Is nu te laat !!
    Blijft in elk geval weer een mooie herinnering aan datgene dat je allemaal hebt gezien en meegemaakt.
    En misschien ook voor ons als donderdagmorgencoureurs : we moeten wat meer heuvels en bergen in ons parcours opnemen of een paar keren per jaar op hoogtestage naar de Andes gaan. Want de heuvels jenseits der Grenze zijn niet toereikend, hebben te weinig %, voor de opbouw van conditie.
    Kom weer goed thuis Harry, en laat ons ook verbaal genieten van alle verhalen.

Pierre en Hilda

• 28 Juni 2016 - 10:36

TOn En Marlies:

dapper besluit Harrie, toch al een mooie tocht gemaakt!!

• 28 Juni 2016 - 10:36

Leinie En Gerard:

Bye Bye UK, en kom goed naar huis. Zoals vele anderen hebben wij genoten van je reisverhalen.
    Leinie en Gerard.

• 28 Juni 2016 - 11:20

Anneke:

Het was weer een genot om je avontuur te lezen! Jammer dat je de verdere reis gaat staken maar naar wat ik lees heel verstandig. Goed naar jezelf luisteren

• 28 Juni 2016 - 11:23

André En Marij:

Dag Harry,

Voor jou is het natuurlijk hardstikke balen maar het is ook een groot minpunt als het weer flink tegen zit. Chapeau voor je beslissing en van je verhalen hebben we weer genoten.
    Goede thuis reis en tot ziens

Groetjes

André en Marij

• 28 Juni 2016 - 12:06

Wilgert & Christine:

Hoi Harry,

Jammer maar kan het we wel voorstellen. We kennen de route maar al te goed (zelfs de auto moet zijn best doen) veel klimmen en dalen. De meeste mensen hebben geen idee hoe heuvelachtig Engeland is.
    Goede reis terug en we zien je wel

Groetjes Wilgert & Christine

• 28 Juni 2016 - 13:53

Loek En Fieke Cammaert:

Beste Harrie,

Heel jammer dat we je boeiende verhalen moeten missen maar heel sterk dat je zo'n beslissing hebt genomen! The mountains ars too high is jouw persoonlijke reden voor de Brexit en dat is tenminste weloverwogen.

Groetjes van Loek en Fieke

• 28 Juni 2016 - 14:39

Jose En Leo:

Hallo Harry,

Wij blijven toch trots op jouw geweldige prestatie!!
    Heel knap wat je hebt gepresteerd. Met veel plezier hebben wij je reisverslagen gelezen.
    Een goede terugreis wensen wij jou.
    Wij hebben vlug contact.

Veel liefs Leo en José

• 30 Juni 2016 - 07:29

Paul:

Ha Harry,

Wat goed van je dat je kunt toegeven als jouw Brezit helaas wat eerder komt als verwacht . Evengoed jammer maar wanneer het een marteling wordt dan blijft er van alle mooie dingen weinig meer over en daar ging het uiteindelijk toch om.
    Hartelijke groeten en een goede terugreis !!
    Paul & Erna.