za 25 juni Sidmouth - Teignmouth 63 km - Reisverslag uit Teignmouth, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu za 25 juni Sidmouth - Teignmouth 63 km - Reisverslag uit Teignmouth, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

za 25 juni Sidmouth - Teignmouth 63 km

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

25 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Teignmouth

Het kan niet op. Ook vandaag weer volop zon en lekker warm met 23°. De zuidkust heeft een grote verscheidenheid aan badplaatsen, sommige zijn ouwbollig of rommelig, andere luxer en mondainer, zoals Exmouth, waar ik vandaag via een mindere badplaats, Budleigh Salterton, terecht kwam. Exmouth is bruisend met veel volk op straat -er was een muziekfestival gaande-, een schitterende jachthaven en een groot zandstrand met boulevard. De weg vervolgend na deze stad, kwam er eindelijk eens een vlak traject. Wat een verademing. Eerst stroomopwaarts met tegenwind over een uitstekend fietspad langs de Exe, na de brug in Countess Wear met rugwind langs de andere oever stroomafwaarts met een vaartje tot Dawlish. Daar kon ik 1 min. voor sluitingstijd nog een kamer laten regelen door een heel correcte en vriendelijke man, die overigens blij was met de Brexit. Eigenlijk was ook hier alles vol, maar hij wist misschien nog een adresje. Bingo ! Een telefoontje naar een guesthouse in Teignmouth, 10km verder aan zee. Op vleugels de berg op naar John en Barbara. Ook hier weer prima ontvangst. Lekker gedoucht en daarna even lekker een biefstuk gegeten nog geen 100m verder in de straat. De pint Carlsbergbier smaakte wel waterig, maar de euforie was na gisteren weer terug. Trouwens Theo en Ine zijn weer veilig thuis in Kessel.

• 26 Juni 2016 - 08:30

Jan En Vera:

Hoi Harry
    Terwijl hier om de haverklap gigantische buien vallen, zodat we veel binnenzitten lezen we met veel plezier jouw afwisselende verslagen. Totl nu toe heb je gelukkig nog niet onder de brug moeten slapen, maar zelfs dat kan een bijzondere ervaring zijn. We wensen jou nog een hele goede reis, toi,toi
    Jan en Vera