vrij 24 juni Whitchurch Canon.- Sidmouth 55,5 km - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu vrij 24 juni Whitchurch Canon.- Sidmouth 55,5 km - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

vrij 24 juni Whitchurch Canon.- Sidmouth 55,5 km

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

24 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Sidmouth

Niet slechter geslapen van de Brexit, trouwens de Engelsen ook niet. Je hoort ze er niet over. Ze hebben in 't algemeen het vertrouwen, dat het allemaal goed komt. Ze hebben in ieder geval weer hun land terug, niet meer gebonden aan Brusselse regels. Een houding van wait and see.
De dag begon met regen, maar na een goed uur klaarde het op en kwam de zon af en toe weer tevoorschijn. De wegen zijn hier overal erg smal, aan beide kanten door hoge heggen afgeschermd. Auto's kunnen alleen op wegverbredingen om de paarhonderd m passeren. Als je hen voor laat gaan, krijg je wel steeds een dankbare handopsteking. Het wegdek is wisselend matig tot goed, soms met verraderlijk los grind.
Via Axmouth op weg naar de volgende badplaats Seaton prachtige uitzichten op diepe dalen en steile heuvels. Afwisselend korte venijnige hellingen tot 15 of meer % en km-lange stijgingen tot 10%. Achter Seaton kwam ik in een klim een Duitser uit Neurenberg tegemoet die zijn fiets had volhangen met 40 kg ! bagage. Ik denk dat hij heel wat km's heeft moeten lopen. Trouwens hier noemen ze een fiets een pushbike. Vandaar dus. Aangekomen in Sidmouth was het te laat om nog door te fietsen naar Exmouth. De tourist information was gesloten. Een behulpzame oudere dame wees mij een straat met veel B&B's. Helaas allemaal met een bordje no vacation. In de naburige pub hetzelfde advies met hetzelfde resultaat. Alle nummers uit mijn boekje gebeld: geen kamer meer vrij, ook niet op de tel.nummers die ik van hen kreeg om te proberen. Maar weer een pub binnengegaan. Op advies van de barman nu met succes in een hotel met een religieus tintje, een Christian Child-hotel terechtgekomen. De koning te rijk met een kamertje zonder wc, douche, wifi en tv, maar met een royale gemeenschappelijke badkamer. Eind goed, al goed.

  • 26 Juni 2016 - 10:00

    Pierre En Hilda:

    Tju, Harry, ut is toch aaf en toe plaare. Maar zo lang je er de lol in hebt, doorgaan !!!
    Je zit in Wales goed, want die zijn door naar de 4-finale van het EK. Misschien krijg je sneller een kamer, als je zegt dat je ook voetbalt ! De wegen zijn van matige kwaliteit lees ik. Was het dan toch niet verstandiger om in de EEG te blijven ? In Portugal en Spanje hebben ze ook allemaal nieuwe wegen gekregen, uit de grote pot betaald.
    Vanavond komt Marijke op bezoek bij ons, weer even bijkletsen.
    Groetjes en tot weer us.
    Pierre en Hilda

  • 26 Juni 2016 - 20:56

    Jan Van Megen:

    Dag Har,

    Ik blijf maar bij de mij meest vertrouwde, Limburgse roepnaam van jou; je zult het me wel niet kwalijk nemen.
    Het brexit is hier kennelijk belangrijker nieuws dan in het Verenigd (moet ik niet schrijven Verdeeld?) Koninkrijk. Weer en wegen maken het je kennelijk moeilijker dan op je vorige tochten. Des te meer bewonder ik je doorzettingsvermogen. Houd vol, maar terug in de warme moederschoot van de EU ben je weer van harte welkom.
    Nog een advies: moet je de naam van je reissite niet van het woordje not voorzien: ukisnotok.
    Tot ziens en veel fietsplezier,
    Jan

Tags: alle B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Inmiddels 69 jaar en gepensioneerd huisarts in Reuver. Getrouwd, 4 kinderen en 5 kleinkinderen. Fietsen is mijn grootste hobby. Santiago de Compostella (2013) en Rome (2015) waren mijn eerdere reisdoelen.

Actief sinds 11 Juni 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 4473

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: