zo 19 juni dag in Arundel 28.2 km - Reisverslag uit Walberton, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu zo 19 juni dag in Arundel 28.2 km - Reisverslag uit Walberton, Verenigd Koninkrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

zo 19 juni dag in Arundel 28.2 km

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

19 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Walberton

Besloten om vandaag niet verder te fietsen om het bekende kasteel in Arundel te kunnen bezoeken na eerst mijn fiets te hebben gepoetst en de handremmen te hebben bijgesteld. De dag begon met veel zon. Ik had het geluk dat er bij het Arundel Castle vandaag allerlei aktiviteiten waren met middeleeuwse muziek, kleding, ambachten en riddergevechten. In het kasteel veel vertrekken met een schat aan schilderijen en meubilair, meest uit de 19e eeuw. Voor koningin Victoria en prins Alfred was een slaapkamer apart ingericht voor de 3 nachten die ze zijn gebleven met een voorbereidingstijd van 2 jaar. Ook een indrukwekkende bibliotheek. De verschillende tuinen en de kapel bij het kasteel mogen er ook zijn. Prachtig aangelegd en goed onderhouden. Het machtige kasteel is ook opvallend mooi gerestaureerd. Op weg naar huis begon het weer te miezelen. Maar ik ga toch nog even naar de plaatselijke pub vanavond.

• 20 Juni 2016 - 19:47

Jack:

Kijk maar goed uit op die hoofdwegen, waar je - soms per ongeluk - op terecht komt. Geniet volop van de omgeving en hopelijk blijven je complete regendagen in the future bespaard!

Jack en Jeanne

Harry

Inmiddels 69 jaar en gepensioneerd huisarts in Reuver. Getrouwd, 4 kinderen en 5 kleinkinderen. Fietsen is mijn grootste hobby. Santiago de Compostella (2013) en Rome (2015) waren mijn eerdere reisdoelen.

Actief sinds 11 Juni 2016